09127964976
تهران، دروازه دولت، خ سعدی
هر روز هفته 24 ساعته
۰
 
                                                      
کابینت
کابینت اصلی‌ترین و مهم‌ترین جزئی است که در آشپزخانه شما به کار می‌رود. با داشتن  کابینت‌های به جا و مناسب می‌توان یک آشپزخانه کوچک را به یک فضای بزرگ و کاربردی تبدیل کرد. امروزه انواع مختلفی از کابینت با متریال‌ گوناگون و با طرح و مدل‌های بسیار متنوع به بازار عرضه شده است که هر کدام چنانچه متناسب با فضای آشپزخانه انتخاب شود، می‌تواند دکور آشپزخانه شما را زیبا و کاربردی نمایند.
انواع مختلف اکسسوری‌های کابردی باعث می‌شوند از غیر قابل دسترس‌ترین فضاها نیز بتوان به نحو شایسته بهره کرفت و فضا را نظم بیشتری بخشید.
کابینت آشپزخانه در دو سبک اصلی کلاسیک و مدرن طراحی می‌شود. البته سبک‌های تلفیقی مانند کابینت سنتی یا کابینت نئوکلاسیک نیز طراحی و تولید می‌شوند.
دکوراسیون داخلی خانه، نقش مهمی در جذابیت منزل شما دارد و باعث می‌شود جلوه‌ی آن را در نظر بیننده دو چندان شود. پرکاربردترین و البته جذاب‌ترین قسمت هر خانه‌ای، آشپزخانه‌ی آن است. آشپزخانه، محور اصلی خانه شما است و طبیعی ست که کارایی و جلوه ظاهری آن، حرف اول را می‌زند، بنابراین در انتخاب کابینت ، که قسمت زیادی از دیوار را می‌پوشاند، نمی‌توان سهل‌انگار بود یا دقت کافی به خرج نداد.
استفاده از کابینت‌، تاریخچه‌ای دور و دراز در زندگی بشر دارد. محفظه‌های گنجه‌مانند، که از چوب طبیعی ساخته می‌شدند و با طراحی‌های زیبا، جذاب و خواستنی‌تر هم می‌شدند، از قدیمی‌ترین اشکال کابینت در ایران بوده‌اند. اما کابینت، به این شکلی که امروزه با آن آشنا هستیم، از اوایل قرن بیستم در اروپا متداول شد و به همه‌ی جای دنیای سرایت کرد. در گذشته، عمدتا کابینت‌ها را از جنس چوب یا فلز می‌ساختند، اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، انواع متنوع‌تری از مدل‌های کابینت آشپزخانه تولید و ساخته می‌شود.
ما در مجموعه آکس چوب بر آن شدیم تا اطلاعاتی کافی در مورد کابینت‌های آشپزخانه در اختیار شما قرار دهیم تا دیدی جامع‌ نسبت به انواع کابینت  داشته باشید. در این مطلب، در مورد انواع کابینت و سبک‌های کابینت  سخن گفته و بهترین عکسها و ویدئوهای آموزشی را برای شما تدارک دیده‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید.
جدیدترین مدل‌های کابینت آشپزخانه
کابینت‌ها، به عنوان مهمترین بخش آشپزخانه
می دانیم که در هر روز مقدار زیادی از وقت خانم ها در آشپزخانه جهت آشپزی و نیاز خانواده به غذا صرف می گردد. از این رو طراحی محیطی که به صورت کامل و مناسب تمامی وسایل مورد نیاز را در آن قرار دهیم و دسترسی به تمامی تجهیزات و وسایل مورد استفاده در آشپزخانه به سهولت انجام گردد بسیار حایز اهمیت است . با استفاده از یک طراحی زیبا و مناسب علاوه بر قرار گرفتن تمامی وسایل آشپزخانه در بهترین موقعیت و دسترسی آسان به آنها زیبایی و جلوه منزل نیزبه شکل قابل توجهی بیشتر خواهد شد .
.
طراحی کابینت
طراحی کابینت بر اساس نقشه آشپزخانه صورت می‌گیرد. با توجه به نوع نقشه و شکل آشپزخانه و عواملی چون وجود یا عدم وجود قناصی در محل آشپزخانه و میزان نورگیر بودن و عوامل محدود کننده ای نظیر محل خروجی فاضلاب و لوله کشی آب و گاز آشپزخانه که در محدودیت محل قرارگیری ماشین لباسشویی و ظرفشویی و سینک و گاز بسیار موثر هستند طراحی و چیدمان صورت می گیرد.
در هر صورت و صرف نظر از عوامل محدود کننده مذکورطراحی کابینت‌ها معمولا طبق استاندارد مشخصی و یا با کمی تغییر جزیی انجام می گردد. در پلان‌های  مربوط به آشپزخانه های بزرگتر دست طراحان باز است تا بیشتر  طبق خواسته مشتری و مدل دلخواه اوچیدمان و طراحی بخش های اصلی را انجام دهند ؛ اما در آشپزخانه‌هایی با متراژ کوچکتر، طراحان دکوراسیون  با محدودیت‌هایی همچون محل خروجی فاضلاب و لوله کشی آب و گاز آشپزخانه مواجه هستند و می بایست با در نظر گرفتن استاندارهای اصلی  یک مصالحه بین خواست و سلیقه مشتری و عوامل محدود کننده صورت گیرد  که معمولا با مشاوره و مراجعه حضوری کارشناسان و بازدید از پلان آشپزخانه پیش از ساخت توافق های لازم جهت طراحی نقشه نهایی صورت خواهد گرفت..
طراحی کابینت‌ها باید با چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ و متناسب باشد. به عنوان مثال اگر منزل مسکونی شما سبکی کاملا کلاسیک و سنتی دارد استفاده از کابینت های کلاسیک پیشنهاد می گردد. در صورتی که اگر طرح و چیدمان منزل شما مدرن و امروزی باشد استفاده از طرح های مدرن باعث زیبایی دوچندان و هماهنگی چشم نواز در منزل شما خواهد شد. البته پیشنهادات طراحان این گروه صرفا نتیجه دهه ها سابقه کار در زمینه طراحی دکوراسیون و تجربه این متخصصین می باشد و در صورت تمایل و درخواست مشتری با رعایت استانداردها و محدودیت ها ، هر طرح و رنگ و سبکی مشروط به وجود متریال مورد نظر در بازار و در نظر گرفتن بودجه مشتری قابل طراحی و ساخت می باشد.
با توجه به متفاوت بودن میزان نور گیر بودن فضای آشپزخانه محدودیت هایی از جهت انتخاب رنگ کابینت ممکن است به وجود بیاید. به عنوان مثال اگر پنجره آشپزخانه به اندازه کافی نورگیر باشد استفاده از رنگ های تیره مانند گردویی و مشگی و قهوه ای مشکل خاصی ایجاد نمی کند. در صورتی در آشپزخانه های فاقد پنجره و یا نور کافی توصیه می گردد حتما از رنگ های روشن و نورپردازی استفاده شود تا زیباییی آشپزخانه به عنوان یکی از مهمترین بخش های آپارتمان شما حفظ گردد.
سایر موارد طراحی نظیر اینکه چیدمان به صورت یک طرفه باشد یا دوطرفه و یا ال شکل و پلکانی و..... همگی تابع نقشه و متراژ و محل قرارگیری لوله های آب سرد و گرم و خروجی فاضلاب می باشد و برای طراحی به شکل جزیره می بایست در هنگام لوله کشی و قبل از اتمام کف سازی محدودیت لوله کشی آب سرد و گرم و خروجی فاضلاب برای جزیره در نظر گرفته شده باشد. با توجه به اینکه نقشه های هر آشپزخانه و متراژ آنها  متفاوت است و گاها سازنده ها  سلایق متفاوتی را با در نظر گرفتن استانداردها در لوله کشی و محل لوله های آب و فاضلاب دارند بنابراین طراحی هر آشپزخانه کاملا اختصاصی و مختص به همان شرایط می باشد و مقایسه پروژه اجرا شده در دو آشپزخانه با شرایط کاملا متفاوت کار صحیحی نمی باشد.
در ادامه به معرفی اجمالی انواع کابینت های موجود در بازار بر اساس متریال مورد استفاده جهت آشنایی می پردازیم و جهت آشنایی با سایر نکات و معایب م مزایا و همچنین انتخاب طرح و رنگ کارشناسان  VIP و مشاوران گروه در خدمت شما عزیزان خواهند بود.
 


 
انواع کابینت های قابل طراحی و ساخت در بازار ایران به شرح ذیل می باشد.
  گروه 1- کابینت  ام دی اف

گروه 2 - کابینت منحنی
گروه 3- کابینت های پی وی سی
گروه 4- کابینت روکش چوب
   گروه 5- کابینت کلاسیک
    گروه 6- کابینت ممبرال
    گروه 7- کابینت هایگلس
    گروه 8- کابینت انزو
   گروه 9-کابینت تمام چوب
                       گروه 10- کابینت های فلزی
                     گروه 11- کابینت های مدرن
                       گروه 12- کابینت های نیو کلاسیک
                      گروه 13- کابینت وکیوم
درزیر جدول مقایسه با توجه به پارامترهای مهم و تعیین کننده برای انتخاب نوع متریال ارایه شده است
.
مشاهده نمونه کارهای مجموعه
سبد خرید